Reisdag 4, dagje Hendaye

Gisteravond heb ik een erg mooie zonsondergang bij zee gezien waar ik vanuit mijn tent zicht op had. Daarna ben ik vroeg in slaap gevallen en vanochtend heb ik langer uitgeslapen dan ik in lange tijd heb gedaan. Pas half 10 werd ik wakker! Ik heb een heel goede nacht geslapen ondanks dat ik een keer van de kou wakker werd omdat ik half buiten mijn slaapzak lag. De nachten zijn al behoorlijk fris dus die slaapzak is hard nodig. Ik had m’n metalen drinkfles met heet water gevuld en had daarmee ook een heerlijke kruik.

Gisteren bij aankomst had ik al een tijdje met een Duitse, oudere man gesproken die maandenlang rondreist met tent en auto met een motor op een aanhanger. Hij is nu hier voor een paar weken en gaat hierna naar Spanje om te overwinteren. Vanochtend nodigde hij mij uit om mee te gaan naar het stadje en daar wat te drinken/eten. Dat leek me wel wat dus dat hebben we gedaan. Eerst reden we even naar het strand en daarna naar een restaurant voor een kop thee. We wilden er eigenlijk wat bij ontbijten maar omdat het al laat was had het restaurant geen ontbijt meer en was het nog te vroeg voor lunch. Na de thee was het inmiddels wel lunchtijd en hebben we bij een ander restaurantje wat gegeten. Het was een Armeens restaurant en de eigenaar liet ons ook de Armeense producten zien die hij verkocht. Armeense jams (in smaken zoals roos en watermeloen) en locale drankjes. We aten een maaltijd van diverse groenten en een kwarteleitje gerold in een soort crêpe met spinazie. Het was erg lekker. Hij trakteerde dus dat was ook nog eens leuk. Daarna was het voor mij weer tijd om te rusten en gingen we terug naar de camping.

In de middag heb ik lekker op bed gelegen,  een film gekeken op mn tablet en genoten van het uitzicht op zee waar een zeilwedstrijd plaats vond. Enorm veel zeilbootjes. Mooi gezicht.

Net zat ik voor m’n tentje en toen kwam een Franse vrouw van de camping langs met een stukje taart. Ze vertelde dat dit een typisch Baskische taart is. Het was een lekker taartje.

Verder heb ik wat dingen anders ingepakt zodat alles wat makkelijker met de trein mee kan (mijn voorwiel moet waarschijnlijk afgekoppeld worden). Nu heb ik oa mijn kleding onderin mijn rolstoelkussen gevouwen zodat ik dingen die ik eerst in andere tasjes had nu in mijn grote tas kan stoppen.

Morgen ochtend moet ik vroeg weg. Rond 9.30 moet ik bij de trein zijn maar ik ben er liever wat vroeger en het is nog zo’n 5km rollen naar het station. Gelukkig is vrijwel het hele stuk bergafwaart of vlak. Maar ik wil wel rond 8 uur vertrekken. Dan kan ik nog even vers brood halen. Dus zo nog even naar de zonsondergang kijken en dan weer slapen.

Groetjes,

Rolstoelpelgrim

10 gedachten over “Reisdag 4, dagje Hendaye ”

1. Prachtig uitzicht vanaf die camping. Wij waren daar toen we fietsend het tweede deel van de Jacobs route afsloten. Daarvandaan per trein terug naar Nederland. Maar jij reist dus terug naar de auto. Goede reis gewenst.

Beantwoorden
  2. Laura,
    Weer heel leuk jou verslag wij zijn toen ook terug gereisd via Henday met de trein naar Bordeaux en vandaar met het vliegtuig naar Schiphol, ja jij moet naar jou auto wij blijven jou volgen heel leuk. Goede reis verder.

3. Beetje laat met mijn reactie maar wat een heerlijke rustdag heb je gehad! En heerlijke dingen te eten gekregen en dan ook nog een prachtig uitzicht en zonsondergang op de camping. Dat was een dag genieten. Ik hoop dat vandaag ook alles goed is gegaan. Fijne avond nog.