Dag 18,Jury’s gap – Hythe

Vannacht weer goed geslapen op de camping, ik kon alles goed opladen dus dat was fijn. Nog even gesproken met de motorrijder die naast mij stond, hij rijdt gedeeltelijk offroad Engeland door.Daarna alles ingepakt en vertrokken.Ik ging eerst via de fietsroute die ik gisteren ook had gevolgd (British cycle network rout 2) naar Lydd, onderweg … Lees verder

Dag 17, Pett – Jury’s Gap

Nadat ik vanochtend m’n tentje had opgeruimd en alles op m’n rolstoel had geladen nog even ontbeten met m’n zus en daarna weer op pad gegaan.Het pad vanuit de camping was een uitdaging, onverhard, licht stijgend en lang, maar dat lukte! Ik rolde daarna over mooie wegen, velen zo smal dat een auto mij nauwelijks … Lees verder

Dag 16 Hastings – Pett

Gisteravond kon ik gelukkig gewoon op mijn plekje op de camping blijven staan. En zo ben ik gaan slapen. Rond 1 uur in de nacht werd ik wakker omdat m’n tent heen en weer waaide. Het was een flinke wind. Ik keek ook even op de weer app en toen zag ik dat er kans … Lees verder

Dag 15, Eastbourne – Hastings

Vannacht een goede nacht gehad bij de familie waar ik sliep. Ontbeten met toast, kaas en verse loganberries (soort mix tussen framboos en braam) uit eigen tuin. Eerst richting de kust gerold. Vandaag ging een deel van m’n route strak langs de kust en soms zaten er huizen tussen waardoor ik geen zicht op zee … Lees verder

Dag 14, Seaford – Eastbourne

Vanochtend m’n spullen weer ingepakt en naar de campingbaas gegaan die m’n accu had opgeladen. En toen kon ik vertrekken. Eerste stukje langs het strand met een mooie klif aan het eind in zicht. Net voor de klif ging ik landinwaarts. De route is vandaag enigszins onlogisch omdat de korte en logische weg veel te … Lees verder

Dag 13, Brighton and Hove- Seaford

Vannacht een goede nacht geslapen en vanochtend weer ingepakt en toen ontbeten bij de mensen bij wie ik in de tuin sliep. Ze hadden ook nog zelf Wales Cakes gebakken, lekker. Ik kreeg er ook nog 3 mee. Het was weer heel goed bij deze mensen, lekker gegeten en goede gesprekken. Het blijft bijzonder hoe … Lees verder

Dag 12 Findon – Brighton and Hove

Gisteravond na het schrijven van het blog rustig aan gedaan, met mensen van de camping gesproken en vroeg gaan slapen. Weer op tijd opgestaan en ingepakt. Nog met een stel dat met een camper naast me stond op de camping en de campingbaas gesproken voor ik vertrok. Tegen het vertrekken zag ik wel een beetje … Lees verder

Dag 11 Arundel – Findon

Een fijne nacht gehad bij de zusters. Gisteravond nadat ik een heerlijke maaltijd had gekregen, uitgerust, gedoucht en nog even een uurtje in de kapel gezeten voor ik ging slapen. Helaas was er geen gezamenlijk avondgebed zoals normaal. 1 keer per week (vandaag dus) hebben de zusters iets wat ze een woestijn dag noemen, een … Lees verder

Dag 10, Chichester – Arundel

Gisteravond nog een tijd gesproken met het stel waar ik mocht slapen, ook samen naar het volgende deel van de route gekeken, vooral wat betreft veilige en relatief rustige wegen. Gemiddeld rij ik zeker ⅓ meer qua afstand om drukke wegen te vermijden. Maar liever 25km op een fijne weg dan 10km op een veel … Lees verder

Dag 9,Westbourne – Chichester

Vanochtend was ik vrij vroeg wakker en heb al m’n spullen opnieuw uitgezocht en ingeladen zodat alles weer op de juiste plek zit. Aan mn lijf merkte ik wel dat afgelopen dagen de afstanden eigenlijk te lang waren, vandaag een korte afstand. Voor vertrek nog even gesproken met de vrouw die me gisteravond binnen liet … Lees verder

Dag 8, Alresford- Westbourne

Gisteravond op de camping nog met Nederlanders opweg naar Ierland gesproken, daarna gaan slapen. In de ochtend alles weer ingepakt, camping betaald en toen ik wilde vertrekken regende het ineens, een flinke bui die ik niet op m’n weer app had gezien. Ik kon nog net schuilen bij de WC. Duurde maar kort en toen … Lees verder

Dubbelblog, dag 6 en 7

Dag 6, Rowledge – Itchen Abbas deel 2 Dit blog is in de avond al geschreven maar bij gebrek aan netwerk in dit dorp nu pas geplaatst (geen bellen en mobiel internet mogelijk), met moeite is er soms netwerk genoeg voor een sms). Gisteravond schreef ik bij de kerk te gaan slapen, en zo is … Lees verder

6e dag. Rowledge – Itchen Abbas

Vannacht in de kerk geslapen. Alles goed gegaan maar de rest van het verhaal krijgen jullie later. Ook vandaag probeer ik weer in een kerk te slapen maar er is in dit dorp geen internet/telefoonverbinding en ik zit nu op afstand van de kerk op de WiFi van de pub even kort dit te schrijven. … Lees verder

dag 5 Puttenham (Guildford) – Rowledge

Gisteravond nog gezellig gesproken met de beheerder van het hostel, daarna gaan slapen. Na een prima nacht slapen weer ingepakt en vertrokken. Het was vandaag fijn weer, eerst nog wel fris en bewolkt maar wel droog maar aan het eind van de dag werd het ook flink warm. Eerst ben ik gerold richting de kathedraal … Lees verder

Dag 4, Horsley – Guildford

Vanwege de weersverwachting (regen na 8 uur) was ik vroeg opgestaan. Zo kon ik droog inpakken maar na vertrek begon het flink te regenen. Regenpak aan en gaan. Voornamelijk langs de weg gereden, grotendeels op fiets/voetpaden naast de weg en enkele stukken op de weg. Bij het voetpad moet ik vaak oversteken, soms was het … Lees verder

Dag 3, Londen-Horsley

Vanochtend ben ik uitgezwaaid door m’n zus nadat ik de laatste dingetjes uit de auto had gehaald en alles weer op mijn rolstoel had geladen. En zo rolde ik langzaam Londen uit. Eerst nog door stedelijk gebied maar langzaam veranderde dit. Door diverse leuke dorpjes gereden. Onderweg nog wat eten gehaald in een supermarkt. Ik … Lees verder

Londen Dag 2

Nadat ik weer met de trein naar Clapham Junction was gegaan begon het vervolg van m’n pelgrimstocht. Eerst richting de Theems gerold en daar de rivier gevolgd. Leuk om de boten op en neer te zien varen. Het was een fijne weg, meestal zonder verkeer. Vooral wandelaars met hun hond en hardlopers. Ook lagen er … Lees verder

Dag 1, Londen deel 1

Na gisteren een dagje weinig te hebben gedaan en daarom ook geen blog is er vandaag weer veel te vertellen. In de ochtend ligt hier vaak een vos bovenop het dakje van de overdekte parkeerplaats. Voor mensen uit Londen is dat heel gewoon want dit zijn dieren die hier veel voorkomen, ook in de stad, … Lees verder

Reisdag 3. Aankomst Londen.

Gisteravond, na het schrijven van het blog, kwamen er nog een paar kampeerders op de camping, de meesten met een camper. Een stuk of 5 denk ik maar ik heb niemand gesproken want het was een groot terrein en iedereen stond ver van elkaar. En dat was ook wel fijn want ik wilde vroeg m’n … Lees verder

Reisdag 2

Vanochtend rond 6 uur ging m’n wekker. Alles ingepakt en vertrokken. Het was nog ruim een half uur rijden. Net voor de haven werd ineens de omgeving heel smerig, allemaal afval en toen verschenen de beruchte tentenkampen. Kort daarna, bij de douane was dat ook wel te merken dat ze last hebben van mensen die … Lees verder

Vertrokken, Heenreis Dag 1

Het is zover, ik ben vanochtend van huis via België naar Duinkerken in Frankrijk gereden. Veel file rond Antwerpen maar verder reed het goed door. Eigenlijk is het net een te grote afstand voor mij voor 1 dag maar ik heb het gehaald! Het was nog een gedoe om hier een camping te vinden, heel … Lees verder