Dag 32, van Monreal naar Pamplona

Vanochtend vroeg, rond 5.30 maakten de Franse vrouwen zich klaar en hoewel ze vrij stil deden werd ik toch wakker. Ik heb daarna nog tot 7 uur gedommeld. Toen was het ook voor mij tijd om me klaar te maken voor vertrek.  Ingepakt en opgeladen ging ik weer op pad, achteruit, want de helling voor … Lees meer

Dag 31, van Yesa naast Monreal.

Toen vanochtend vroeg mijn wekker ging was het nog donker en duurde het even voor ik op wilde staan. Ik had een prima nacht gehad maar het regende enorm hard. Hoewel mijn tent grotendeels droog stond zag ik dat er toch wel wat regen tegen aan gewaaid was. Dus helaas toch niet helemaal droog inpakken. … Lees meer

Dag 30, Santa Cilia naar Yesa

Wat een dag was dit weer. Een hoop te schrijven, veel meegemaakt, dus laat ik maar bij het begin beginnen. Vroeg opgestaan bij de herberg, tas gepakt, betaald en stempel gekregen en de mooie lucht van de zonsopgang bekeken. Toen mijn rolstoel weer opgeladen was ben ik vertrokken. Het was best fris (12 graden) dus … Lees meer

Dag 29, Jaca naar Santa Cilia

Gisteren begon het met regenen en het is de hele nacht doorgegaan. Uiteindelijk besloot ik wat later te vertrekken en heb geprobeerd zo veel mogelijk in te pakken vanuit de tent. Sowieso wilde ik al anders gaan inpakken omdat ik nu vaker in herbergen zal slapen. Dan heb ik andere dingen nodig dan op de … Lees meer

Dag 28, Canfranc naar Jaca,

Vanochtend stond mijn wekker weer heel vroeg. Rond 7 uur werd ik voor het ontbijt verwacht. Voor die tijd wilde ik al ingepakt zijn zodat ik de trap maar 1 keer zou hoeven lopen. Hoewel een trap gelukkig lukt moet ik dat toch niet te vaak doen.  Toen alles ingepakt was naar beneden gegaan met … Lees meer

Dag 27, Somport naar Canfranc

Vanochtend bij het openen van de luiken van de slaapkamer keek ik direct op de mooie bergen. Wat een geweldig uitzicht. Vannacht fijn geslapen, zowel ik als mijn accu’s zijn weer opgeladen en rond 9 uur vertrok ik weer. Ik rolde rustig weer verder en nam veel foto’s van de mooie paarse bloemen aan de … Lees meer

Dag 26, Urdos naar Somport

Toen ik wakker werd regende het nog flink. Het heeft volgens mij vrijwel de hele nacht geregend. Gelukkig hield het op toen ik toe was aan het inpakken van de tent. Toen tent ingepakt. Wat een modder was het, de regen had alle grond tegen de tent gespetterd. Ook in de voortent (waar ik de … Lees meer

Dag 25, van Accous naar Urdos.

Vanochtend heb ik weer alles ingepakt. Alles was geladen en klaar voor vertrek. De camping was vrijwel naast de supermarkt dus daar heb ik nog even een stokbrood gehaald. Al snel zat ik weer op de juiste route. Een vrij grote weg vandaag. Dat had ik al gelezen. Dit is de weg die mij over … Lees meer

Dag 24, Asasp-Arros naar Accous

Gisteravond was het al voorspeld maar toch is onweer in de bergen vaak heftiger dan ik gewend ben. Vannacht ging het goed te keer. Ik lag al even te slapen toen het onweer rond 23.00 uur in volle hevigheid losbarste. Ik tel altijd om afstand te bepalen van het onweer en in het begin was … Lees meer

Dag 22, Buzy naar Oloron-Sainte-Marie,

Het was geen ideale nacht. Een paar campinggasten kwamen pas om 23.00 en gingen toen met luide stem en boormachine hun caravan neerzetten.  Pas na middernacht werd het rustiger.  Om 1 uur ging mijn wekker om de accu te wisselen, ik sliep toen nog maar net. En gisteren begon ik wat verkouden te worden (daarom … Lees meer

Dag 21, Baudreix naar Buzy.

Vannacht prima geslapen op de camping. Vanochtend weer verder op pad gegaan. Ik ben al weer 3 weken op pad. Vandaag waren er weer veel bergen in beeld, gisteren hadden de bergen zich wat meer verstopt achter de wolken. Het uitzicht was echt geweldig mooi. Ook zag ik veel roofvogels, soms zelfs meerdere tegelijk. Af … Lees meer

Dag 20, Lourdes naar Baudreix.

Mijn wekker stond om 8 uur maar ik had nog wel wat langer willen slapen. Gisteravond was het erg laat geworden na de lichtprocessie. Maar het was wel de moeite waard. Afgelopen nacht had het geregend en helaas moest ik mijn tent nat inpakken.  Toen ik rond 10 uur vertrok reed ik eerst een stuk … Lees meer

Dag 19, Lourdes

Na een goede nacht geslapen te hebben bij Cite Saint Pierre mijn spullen ingepakt en naar het ontbijt gegaan. Gisteravond voor het avondeten moest ik een flinke klim maken naar de eetzaal maar ik kreeg toen een duwtje van een vrijwilliger. In de ochtend had ik een andere route naar de eetzaal gevonden waardoor het … Lees meer

Dag 18, Livron naar Lourdes.

De wekker ging rond 6 uur af, wat was het nog donker. Pas rond 7 uur begon het licht te worden. Iets na 8 uur was ik pas ingepakt en toen kwam de man die ik gisteren had gezien langs met thee, koekjes en meer. Hij is diaken in de kerk, hij liet me ook … Lees meer

Dag 15, van Montesquiou naar Marciac.

Gisteren, na het schrijven van het blog nog even lekker gezwommen. Daarna vroeg in slaap gevallen. Ik hoefde ook geen nachtelijke wekker te zetten omdat ik maar 1 accu verbruikt had. In de ochtend was m’n accu vol en ikzelf werd ook redelijk uitgerust wakker, nog voor mijn wekker af ging. Toen rustig ingepakt, water … Lees meer

Dag 14, Biran naar Montesquiou

Vannacht, tijdens het wisselen van de accu’s bij het opladen de mooie blauwe super maan gezien. Die niet blauw was maar meer oranje en heel fel. Daarna weer fijn verder geslapen.  In de ochtend mijn spullen ingepakt. Helaas was de tent erg nat. Niet van de regen maar van de dauw. Toch maar in de … Lees meer

dag 13, Castéra Verduzan naar Biran

Gisteravond alles aan de stroom gezet en proberen te slapen. Er was (weer) een groot dorpsfeest gaande en een DJ hield mij lang wakker. Rond 2 uur in de nacht ging mijn wekker om accu’s te wisselen. Het voordeel van zo midden in de nacht op zijn vind ik normaal de stilte en rust die … Lees meer

Dag 11 Miradoux naar Lectoure

Afgelopen nacht prima geslapen in het parkje. Het was er heerlijk rustig. Al het geluid dat ik hoorde was een uil. Vanochtend toen ik net uit m’n tent kroop zag ik een eekhoorn maar die was te snel voor een foto. Rond 9 uur rolde ik weer verder. Eerst naar de supermarkt voor vers brood … Lees meer

Dag 10, Auvillar naar Miradoux

Ik begin maar even bij gisteravond, ondanks dat ik de camping niet af ging was het een belevenis. Rond 23.00 begon een erg mooie vuurwerkshow. Het werd afgestoken vanaf de brug waar ik in de middag niet over kon. En vanaf mijn tentje had ik daar prima zicht op (alleen af en toe wat takken … Lees meer

Dag 9, Moissac naar Auvillar

Ook vanochtend werd ik wakker van de regen, gelukkig stopte het al snel. Ik ben gaan inpakken en toen alles keurig ingepakt in de tent lag en ik naar het toiletgebouw liep (op 20 meter van mijn tentje, ideaal dus) voor de WC en om m’n powerbank op te halen die ik daar gisteren aan … Lees meer

Dag 8. Castelnau-Montratier naar Moissac.

Mijn wekker stond vanochtend een uur vroeger, ik wilde ingepakt zijn voor de regen zou beginnen. Dat zou rond 7 uur zijn. Gelukkig was de regen verlaat want pas 7.30 had ik alles droog en wel op mijn rolstoel zitten. Ik maakte nog een praatje met de Duitse buren (fietsers) en kreeg een kopje thee. … Lees meer

Dag 7, Lhospitalet naar Castelnau-Montratier

Vanochtend werd ik al voor mijn wekker wakker. Druppels vielen op mijn tent. Net voor het inpakken is dat nu net wat ik niet kan gebruiken. Gelukkig bleef het bij een aantal druppels.  Ik heb toen grotendeels ingepakt. Alleen mijn tentje mocht nog blijven staan met alle spullen er in. Toen even ontbeten. Dit was … Lees meer

Dag 6, Cahors naar Lhospitalet

Afgelopen nacht begon erg warm maar ondanks dat heb ik toch wel een goede nacht slaap gehad.  Voor ik echt begon met inpakken heb ik mijn rolstoel en volle accu bij de buren opgehaald. De andere accu die bijna vol was heb ik nog even aan de stroom gelegd. Ook maakte ik 3 ballonbloemen voor … Lees meer

Dag 5, van Vers naar Cahors

Gelukkig heb ik weer een goede nacht geslapen.  Voor vertrek sprak ik nog een paar Nederlanders op de camping. Ik vulde mijn flessen en daarna begon mijn rit naar Cahors. Ik reed de camping af via een voormalig treinstation. Het spoor lag er nog alleen daar waar het spoor de weg kruiste was er asfalt … Lees meer

Dag 4, Montfaucon naar Vers

Toen mijn wekker ging hoorde ik al wat andere pelgrims vertrekken. Er waren er denk ik een stuk of 8 maar ik heb er nog maar 2 gezien. Die vertrokken net als ik net na 8 uur. De rit begon met zo’n 7 kilometer bergopwaarts, gelukkig niet zo steil dat ik achteruit moet rollen maar … Lees meer

Dag 3, Rocamadour naar Montfaucon

Gelukkig heb ik afgelopen nacht weer een stuk beter geslapen in mijn tentje. Het was gisteravond al vroeg rustig op de camping. Nadat ik gedeeltelijk had ingepakt liep ik (voor wie nieuw is en het niet weet, ik kan korte stukjes zoals bijvoorbeeld in huis nog lopen) naar de receptie. Vannacht heeft mijn rolstoel namelijk … Lees meer