Dag 12, van Lectoure naar Castéra Verduzan.

Vanochtend ging m’n wekker om de gewone tijd maar ik had er nog niet veel zin in. Ondanks dat ik redelijk goed had geslapen wilde ik er nog wel een uurtje bijslapen en protesteerde mijn lijf. Maar ja, ik was nu toch al wakker dus ben toch maar langzaam opgestart en rustig in gaan pakken.

Gisteravond nadat ik net op de camping stond was er nog een wandelaar aangekomen. Hij loopt van Lourdes naar huis in Bourgondie. In de avond nog ervaringen gedeeld in een mix van Engels en Frans en heb redelijk op tijd mijn tentje opgezocht en ben ik nog even naar buiten blijven kijken. De zonsondergang was erg mooi en vanuit mijn tent had ik perfect zicht! Daarna was het bedtijd.

Vanochtend zei ik mijn buurman gedag die al vroeg vertrok en ging ik verder met inpakken. Nadat ik ook vertrokken was van de camping stond er een kraampje met meloenen. Na alle meloenvelden en het meloenfeest had ik daar zo’n trek in dat ik er toch maar 1 heb gekocht en meegenomen. Normaal koop ik nooit meloenen onderweg want eigenlijk is het heel onhandig als je alleen reist. Een meloen is gewoon teveel om in 1 keer op te eten. Maar de trek won dus toch 1 meegenomen en een plekje gevonden in de etenstas.

Na 2 dagen zonder stroom en alleen wat bijladen in kerken werd deze rit wel wat spannend. Ik had nog ongeveer anderhalve accu maar de volgende camping was bijna 30 kilometer verderop. Gelukkig had ik op de kaart gezien dat ik onderweg meerdere kerken zou tegen komen. De eerste op zo’n 5 kilometer afstand. Daar wilde ik laden en dan kon ik ook gelijk uitgebreid eten. Na 5 kilometer rollen was de halve accu op maar dat was wel vlak bij de kerk. Dus dat kwam goed uit, dacht ik. Het ging anders dan verwacht. de kerk was dicht… dan maar naar een volgende kerk. Nieuwe accu er in gedaan en doorgerold.

Ook die kerk bleek dicht. Op naar de volgende kerk, en daar het zelfde verhaal, er zat daar zelfs een hangslot aan het hek voor de kerk. Ook mijn lunch verschoof steeds later al at ik af en toe wel een stukje brood. echt de tijd ervoor nam ik niet omdat ik steeds hoopte op tijd tijdens het laden.

Door alle heuvels van vandaag was de laatste accu inmiddels ook al een eind op. Nog 2 lampjes van de 5 brandde. Het was nog zo’n 9 kilometer tot de camping. Ik waagde het er maar op. En ik heb het gelukkig net aan gehaald! Mijn eerste accu staat nu te laden bij het toiletgebouw,  over een paar uur kan de 2e laden en dan ben ik morgen weer vol.

Onderweg was het erg mooi. Weliswaar een aantal klimmen maar niet te steil en vrijwel constant mooi uitzicht.  Vaak aan beide zijden zicht over de dalen. Veel akkers met zonnebloemen maar vandaag zag ik voor het eerst ook diverse akkers met fles pompoenen. Ook zie ik regelmatig boontjes. In de berm zaten veel slakken en vlogen weer veel vlinders en ik zag verder ook veel verschillende vogels. Het is duidelijk te merken dat op dagen dat het iets koeler is er veel meer vogels vliegen. Ik zag ook nog een heel aparte vogel die ik niet eerder had gezien, google vertelde mij dat het een Hop is.

De dorpjes/stadjes waren mooi en oud met leuke poortjes. Helaas dus wel met dichte kerken.

Net voor de camping zag ik ook nog een enorm grote renbaan voor paarden en in het midden ook een mooie baan met hindernissen. Jammer dat er niet werd gereden. Had ik leuk gevonden om te zien.

Op de camping net eindelijk lekker gegeten. Ook de helft van de meloen. De andere helft heb ik ingepakt en eet ik morgen als ontbijt. Een aantal zaadjes heb ik bewaard, die zaai ik komend voorjaar in mijn kas.

Net gebruik gemaakt van de goede aangepaste douche op de camping, dat kon ik goed gebruiken na een nacht wild kamperen en na de camping van afgelopen nacht waar alleen 1 wc voorde hele camping was en in het zelfde hokje alleen een koude douche hadden (koud water en mijn spieren zijn geen vrienden). Ook mijn was heb ik gedaan en die hangt weer te drogen.

Na vannacht ben ik als het goed is weer klaar voor de komende dagen. Alles opgeladen en schoon.

Groetjes,

Rolstoelpelgrim

4 gedachten over “Dag 12, van Lectoure naar Castéra Verduzan.”

1. Goh wat leuk die hop, “hoe-hoe-hoe” is zijn roep, hopelijk hoor je hem vaker de komende tijd. Wat een geluk dat je accu je kon ondersteunen tot het laatst. Spannend voor je. Maar ook wel weer uitdagend! Sterkte!!

Beantwoorden
  2. Dat was een spannende rit zeg, gelukkig heb je het gehaald. Wat een mooie zonsondergang heb je gezien zo vanuit je tent. En de meloen ziet er inderdaad heerlijk uit. Fijne roldag!