De wekker stond vanochtend om 6 uur maar al om 5 uur was ik wakker en kon toen niet meer slapen. Het was dus een te korte nacht geweest. Ingepakt en vertrokken naar het treinstation. De zon kwam nog maar net op toen ik vertrok. Ik had geen idee of ik met de trein mee zou kunnen (eigenlijk moet je 24 uur van te voren reserveren) maar wilde het er op wagen. Ik had uitgezocht dat om 9.20 een redelijk toegankelijke trein zou gaan! Maar 1 tree (voor sommige stations is de inrit van de trein zelfs vlak maar dit was een station waar het perron nog niet op de juiste hoogte is voor de aangepaste treinen) ipv een hoge smalle deur en 3 of 4 treden zoals sommige treinen hebben. Ik was al om 8.20 op het station en dat was gelukkig voldoende tijd. De medewerkers waren welwillend en hebben het andere station gebeld en zo kon ik uiteindelijk met de trein mee. Mijn rolstoel kon in elkaar blijven dus dat was fijn. Zo ging ik naar Souillac. Vanaf daar heb ik een mooie 6 kilometer lange rit naar mijn auto gehad. Fijn om weer even te rollen. Net voor de camping sprak ik met een groepje Nederlanders die op de Beter Uit camping staan met een busreis. Ook sprak ik nog een man die stopte in een auto die me herkende van de vorige keer. Daarna was het nog kort rollen en toen was ik er weer. Mijn auto stond er goed bij. Eerst rolde ik even naar de receptie waar ik even een praatje maakte. Het is heel fijn dat mijn auto daar al die tijd veilig kon staan. Nogmaals dank!

Daarna ging ik naar mijn auto en heb ik mijn spullen ingeladen. Dat viel nog niet mee. De stang waarmee mijn voorwiel aan mijn rolstoel zit was al heel lang niet los geweest (in de trein haalde ik alleen het voor deel van mijn stoel met stuur en wiel, die stang onder m’n stoel liet ik zitten) en tijdens m’n rit was er natuurlijk allemaal vuil tussen gaan zitten. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer los. Zelfs wd40 wilde niet helpen. Uiteindelijk heb ik het maar losgeschroeft. Anders krijg ik het niet in mijn auto. Daarna stapte ik in en wilde wegrijden. Maar helaas, na zo lang stil staan was de accu leeg…natuurlijk was het net lunchtijd en daarom waren de mensen die konden helpen even weg. Toen ben ik ook maar wat gaan eten. Na een uurtje kwam er een auto met 2 mannen en startkabels die me kwamen helpen. En toen was ik gelukkig snel gestart en kon ik opweg.

Ik zocht een camping op zo’n 100 kilometer afstand en ging op weg. Vlak bij Brive-la-Gaillarde, waar ik weer langs reed, bezocht ik een bedevaartsoord dat ik niet kende maar op de kaart had zien staan. Sanctuaire des Grottes de Saint-Antoine. Een 5 hectare groot park met een kerk en een klooster met Fransiscaanse broeders. Het is een plek waar Antonius van Padua in de 13e eeuw zelf kwam en na zijn dood werd er een hermitage en later het klooster gebouwd. Ik bezocht de grot en daarna de kerk waar een mis bezig was. Daar ben ik toen gebleven.  Daarna even het naastgelegen winkeltje bezocht waar voornamelijk spullen die in andere kloosters zijn gemaakt worden verkocht. Heel veel verschillende dingen. Van iconen tot limonadesiroop en van zeep tot alcoholische dranken en sieraden. Leuk om te zien. Daarna was het tijd om verder te gaan richting de camping.

Toen ik de camping municipal op de kaart uitkoos was dit om de locatie maar al snel kreeg ik het vermoeden dat dit een bekende camping is, dat bleek juist. Op de heenweg was ik hier ook.

Net een hoop kleren gewassen en dat hangt de drogen aan een waslijntje. Ik heb nu weer nieuwe schone en droge kleding om aan te doen nu ik weer mijn auto heb. Heel fijn.

M’n tentje staat en ik lig op bed. Ik heb net een kruik opgewarmd want het is best koud in de nacht. En dan zo lekker slapen.

Komende dagen ga ik opweg naar Taizé. Ik heb besloten daar nog een paar dagen (van donderdag tot zaterdag) heen te gaan voor ik naar huis ga. Sowieso ga ik heel rustig aan naar huis en onderweg nog wat dingen te bezoeken. Dus komende tijd kunnen jullie me nog volgen.

Groetjes,

Rolstoelpelgrim

8 gedachten over “Reisdag 6, Brive-la-Gaillarde via Beter Uit Camping La Draille naar Saint-Yrieix-le-Déjalat.”

1. Hoi Laura,

Nog steeds geniet ik elke dag van je belevenissen! Heel leuk om zo mee te kunnen leven. Ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen en creativiteit om steeds weer oplossingen te vinden en positief te blijven.
    Ik hoop dat je nog een paar fijne dagen hebt in Taizé.
    Groetjes, Japke

Beantwoorden
  2. Wat fijn dat het bij de trein zo snel geregeld kon worden. Heerlijk je auto weer tot je beschikken met schone kleding is dan toch ook wel fijn. Doe inderdaad maar rustig aan dan kunnen wij nog even van je verhalen genieten. 🙂

3. Inspirerend en fijn reisverslag, ‘t was genietend en alsof ‘we’ ( de lezers ) erbij waren.
    Dankbaar voor het meebeleven van je moedige tocht en reisverslag.
    Brengt me dichter bij het idee om ook de Camino te ondernemen, wie weet.
    Hoe je goed en we zien reeds uit naar ‘t vervolg!
    Merci voor dit alles te delen.